1. Korisnik treba da podnese reklamaciju poštanskom operatoru.

Korisnik poštanskih usluga može podnijeti reklamaciju poštanskom operatoru u sledećim slučajevima i rokovima:

• Ako registrovana poštanska pošiljka nije uručena primaocu ili je uručena sa zakašnjenjem - rok za reklamaciju je šest mjeseci od dana predaje poštanske pošiljke ;

• Ako posebno ugovorena usluga nije obavljena ili nije obavljena u cjelini

              - rok za reklamaciju je šest mjeseci od dana predaje poštanske pošiljke;

• Ako registrovana poštanska pošiljka oštećena ili je njen sadržaj umanjen

             - rok za reklamacije je odmah pri uručenju poštanske pošiljke, odnosno najkasnije narenog radnog dana.

Pored prava na reklamaciju, korisnik poštanskih usluga ima pravo da zbog neuručenja ili uručenja sa zakašnjenjem registrovane poštanske pošiljke podnese zahtjev poštanskom operatoru za pokretanje postupka potraživanja pošiljke.

Poštanski operator je dužan da odluči o reklamaciji korisnika u roku od 10 dana od dana prijema reklamacije u unutrašnjem saobraćaju i u roku od 60 dana u međunarodnom saobraćaju.

2. Korisnik ima pravo da podnese prigovor Agenciji ako nije zadovoljan odlukom poštanskog operatora o rješavanju reklamacije ili nije dobio odgovor na podnesenu reklamaciju.

Rok za podnošenje prigovora je petnaest dana od dana prijema odluke operatora o reklamaciji, odnosno isteka roka za odgovor na reklamaciju.

Prigovor Agenciji treba da sadrži:

- podatke o podnosiocu prigovora ( ime i prezime, adresa i podaci za kontakt)

- naziv poštanskog operatora kod kojeg je podnijeta reklamacija

- vrsta poštanske usluge/pošiljke koja je predmet reklamacije

- navođenje jednog od zakonskih razloga za podnošenje reklamacije, odnosno prigovora na odluku/nepostupanje po reklamaciji (registrovana pošiljka nije uručena primaocu ili je uručena sa zakašnjenjem,posebno ugovorena usluga nije obavljena ili nije obavljena u cjelini, registrovana poštanska pošiljka je oštećena ili je njen sadržaj umanjen)

- opis razloga za podnošenje prigovora uz navođenje dokaza kojima korisnik raspolaže ( npr. kopija potvrde o predaji pošiljke, kopija potvrde o prijemu pošiljke, kopija pismene ili elektronske komunikacije sa poštanskim operataorom i sl.);

- izjavu da je poštanski operator negativno odlučio po podnijetoj reklamaciji, uz navođenje broja i datuma odluke operatora, odnosno izjavu da poštanski operator nije postupio po podnesenoj reklamaciji

- uz prigovor se podnosi kopija reklamacije sa dokazom da je upućena/uručena poštanskom operatoru, odluka operatora na reklamaciju i kopija ostale rapoložive dokumentacije koja je relevantna za rješavanje prigovora.

Agencija odlučuje po prigovoru korisnika u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.

Odluka Agencije je konačna u upravnom postupku i protiv nje se može podnijeti tužba upravnom sudu Crne Gore u roku od 20 dana od prijema odluke po prigovoru.

Pisani prigovor korisnik može dostaviti poštom na adresu Agencije, predajom na arhivi Agencije ili na e-mail adresu: zastitakorisnika@ekip.me.