Poštanska djelatnost

Kojim se zakonom regulišu prava korisnika poštanskih usluga?

Zakonom o poštanskim uslugama ("Sl. list CG", broj 57/11, 55/16, 55/18).

Koja su opšta prava korisnika koja propisuje Zakon o poštanskim uslugama?

Korisnik poštanskih usluga ima pravo na reklamaciju zbog:

  • neuručenja reistrovane poštanske pošiljke;
  • uručenja registrovane poštanske pošiljke sa zakašnjenjem;
  • oštećenja ili umanjenja sadržaja registrovane poštanske pošiljke;
  • neobavljanja ugovorene usluge u cjelini ili djelimično

Kome i u kom roku korisnik može da podnese reklamaciju?

Korisnik poštanskih usluga može da podnese reklamaciju poštanskom operatoru u roku od šest mjeseci od dana predaje poštanske pošiljke zbog neuručenja ili uručenja sa zakašnjenjem reistrovane poštanske pošiljke, kao i ako je ugovorena usluga neobavljena u cjelini ili djelimično.

Takođe, korisnik poštanskih usluga mora zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja registrovane poštanske pošiljke poštanskom operatoru podnijeti reklamaciju odmah pri uručenju, odnosno najkasnije narednog radnog dana.

U kom roku je poštanski operator dužan da odgovori na podnesenu reklamaciju?

Poštanski operator dužan je da se izjasni u roku od 10 dana od dana prijema reklamacije u uutrašnjem saobraćaju, odnosno u roku od 60 dana u međunarodnom saobraćaju.

Kome korisnik moze podnijeti prigovor na odluku poštanskog operatora.

Na odluku poštanskog operatora korisnik poštanskih usluga može podnijeti prigovor Agenciji. Takođe prigovor može podnijeti i u slučaju nedostavljanja odgovora po podnesenoj reklamaciji.

U kojem roku se podnosi prigovor korisnika poštanskih usluga?

Prigovor Agenciji se podnosi u roku od 15 dana od dana prijema odluke o reklamacije, odnosno isteka roka za odgovor na reklamaciju.

Da li je odluka Agencije po prigovoru korisnika poštanskih usluga konačna?

Odluka Agencije po prigovoru korisnika poštanskih usluga je konačna.

U kojim slučajevima korisnik poštanskih usluga ima pravo na naknadu štete?

Poštanski operator dužan je da korisniku poštanskih usluga isplati naknadu štete i to najmanje za:

  • gubitak ili potpuno oštećenje vrijednosne pošiljke - označenu vrijednost pošiljke uvećanu za desetostruku cijenu plaćenu za prenos vrijednosne pošiljke;
  • gubitak ili pogrešnu isplatu uputnice - iznos u visini uputničkog iznosa uvećan za desetostruku cijenu plaćenu za prenos uputnice;
  • djelimično oštećenje ili umanjenje sadržaja vrijednosne pošiljke - iznos u visini utvrđenog dijela oštećenja ili umanjenja sadržaja, ali ne veći od iznosa koji bi se isplatio na osnovu prve tačke;
  • prekoračenje roka prenosa registrovane pošiljke - cijenu plaćenu za izvršenu poštansku uslugu.

U prva tri slučaja korisnik poštanskih usluga ima pravo na povraćaj plaćene cijene poštanske usluge.

Da li je poštanski operator odgovoran za izgubljenu dobit korisnika poštanskih usluga?

Poštanski operator nije odgovaran za izgubljenu dobit.

U kom roku Agencija odlučuje po prigovoru korisnika?

U roku od 30 dana od dana prijema prigovora.